Wat leuk dat je op mijn blog komt kijken. Ooit bedoeld om mee te kunnen doen aan kaarten-challenges en scrap-challenges, tegenwoordig een platform voor al mijn creatieve uitingen. Liefs Esther

Volgers

woensdag 27 juli 2016

Klassieke bloemen


Voor de verjaardag van mijn moeder heb ik deze kaart gemaakt. Ik heb hiervoor de schets van de Noor Design Challenge groep op Facebook gebruikt. Dit is de derde schets achter elkaar waarvoor ze een mal centraal hebben gezet, die ik niet in mijn bezit heb. Beetje jammer, maar gelukkig had mijn moeder deze mal wel en mocht ik hem lenen. 
De schets vond ik zo schattig met die bloemetjes, maar het duurde even voor ik de kaart ging maken.

De basis is een kraftkaart, met hierop designpapier met houtnerf van Noor Design. Jammer eigenlijk dat je er zo weinig van ziet...
Voor het rondje heb ik een doily gebruikt, of eigenlijk de helft ervan. Ik had al door dat je van deze niet zoveel zou zien, dus heb ik hem door de helft geknipt, net als de taartdoily erbovenop. Hierop heb ik ook nog een pons gebruikt met scallop-randje, en een vrolijk papiertje met vlindertjes erop. Het designpapier komt uit het blok Budding Spring, van Noor Design. Ik heb alles gemat met kraft om het een stoerder karakter te geven.

Bovenin heb ik 2 labeltjes uit een ander blok gebruikt, maar het paste er zo goed bij. Erachter nog een kraftlabel omdat ik heb net te karig vond.

Ik had echter geen goed passend plaatje voor bij het papier, maar dar heb ik opgelost door het vlak in de mal op te vullen met bijpassend designpapier. Vooraan een stukje van een hekje van Magnolia gebruikt, waaruit de nieuwe bloem van Noor Design steekt, afkomstig uit de Secret Garden set van Crafty Boutique. Ik heb hem uit twee kleuren gemaakt, met een plakparel in het midden.
Aan de zijkant heb ik een stans van Becky Higgins gebruikt, met hierop het woord Hoera van Noor Design.

De kaart heb ik afgemaakt met diverse Vintage Flourishes mallen van Noor, gestanst uit groen cardstock en designpapier van Noor Design. Het kantje komt van de Action. Tot slot heb ik nog 2 hoekmallen uit dezelfde stansenset als het kader gebruikt linksonderin en links bovenin.

Ik wil deze kaart mee laten doen met deze challenge:
facebook, Noor Design Challenge Groep
Hobby Vision, Bloemen








Geen opmerkingen:

Een reactie posten